You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Pasek klinowy wielorowkowy wymiana

  • Koszt wymiany paska klinowego wielorowkowego zapraszamy do kontaktu
  • Pasek klinowy wymiana

Pasek klinowy jest niepozorny, ale kluczowy dla silnika. Pasek napędza ważne elementy osprzętu, m.in. alternator. Powoli, ale stopniowo, paski wielorowkowe zdominowały rynek. Są one o wiele trwalsze i wydajniejsze od zwykłych pasków klinowych. Nic w tym dziwnego. Dzięki rowkom doskonale trzymają się kół pasowych. Są one elastyczne i posiadają niższy profil. Mimo, iż pasek wielorowkowy jest trwalszy to i jemu zdarzają się małe awarie i defekty związane z systematyczną eksploatacją. U nas możesz znaleźć najlepsze paski wielorowkowe, które pochodzą od najpopularniejszych producentów części osprzętu silnika. Nasze produkty są dostępne w najniższej cenie rynkowej.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

 

  • Pasek klinowy wielorowkowy w samochodzie

    Standardowe paski klinowe, produkowane przed 30 latami nie cieszyły się dobrą trwałością. Były one delikatne, ulegały rozwarstwieniu i często wyciągały się i pękały. Ich żywotność wynosiła mniej więcej 20-30 tys. kilometrów przebiegu. Dziś, doskonalsze paski klinowe wielorowkowe mają żywotność szacowaną na ponad 60 tys. kilometrów i mogą wytrzymać kilka lat intensywnego użytkowania. Pasek wielorowkowy, inaczej zwany wieloklinowym, przypomina budową element złożony z kilku pasków klinowych, co zwiększa ich trwałość. Pasek wieloklinowy jest cieńszy od standardowego paska, przez co zmniejsza się naprężenie powstające w skutek jego poruszania się na kołach pasowych. Różnica między paskiem klinowym a wieloklinowym jest taka, że pasek wieloklinowy może przekazywać napęd z jednostki napędowej zarówno stroną zewnętrzną jak i wewnętrzną. Dzięki temu istnieje możliwość efektywnego napędzania wielu urządzeń na raz: alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego, pompę wody czy sprężarki systemu klimatyzacji.

  • Sposób działania paska klinowego wielorowkowego

    Pasek klinowy w aucie odpowiada m.in. za napędzanie pompy wody, sprężarki klimatyzacji oraz alternatora. Wyróżnia się dwa rodzaje pasków: klinowe i wieloklinowe (wielorowkowe). Paski wielorowkowe zdominowały rynek i są stosowane w większości nowoczesnych samochodów. Dzieje się tak, ponieważ paski wieloklinowe są skuteczniejsze i bardziej wytrzymałe. Można przyjąć, że obecnie ponad 90% aut ma pod maskami paski wieloklinowe. Rowki znajdujące się na powierzchni paska wieloklinowego pozwalają na całkowite przyleganie do kół pasowych. Gwarantuje to wydajniejszą i o wiele cichszą pracę. Bez względu na rodzaj paska, należy regularnie sprawdzać jego naciąg. Najlepiej robić to w połowie odległości między kołami pasowymi. Jeśli pojazd posiada automatyczny napinacz, zupełnie nie musimy martwić się tą czynnością.

  • Typowe usterki paska klinowego wielorowkowego w samochodzie

    Elementy mechaniczne w samochodzie ulegają zużyciu, co jest oczywistym naturalnym procesem. Taka kolej rzeczy dotyczy również paska wielorowkowego, który zużywa się podczas użytkowania. Jego elementy gumowe ścierają się, a sama guma kruszeje. Na zużycie paska wieloklinowego ma wpływ również nieprawidłowo ustawione lub zużyte koło pasowe. Oczywistym jest, że pasek zużyje się szybciej, kiedy źle pracuje napinacz. Niekorzystne są również oleje i smary, które mogą powodować ślizganie się paska po kołach pasowych. Paski powinno się wymieniać co 4 lata, profilaktycznie wraz z napinaczami i rolkami prowadzącymi.

  • Popularni producenci pasków klinowych wielorowkowych

    Bosch, BTA, Contitech, Dayco, Febi Bilstein, Gates, INA, Lemforder, Mapco, Metzger, SKF