Nowy krok w kierunku zrównoważonej mobilności: BMW iX5 Hydrogen debiutuje w Korei
- BMW iX5 Hydrogen - rewolucja na drogach: Dlaczego warto poznać ten prototyp?
Szanowny internauto może zainteresuje Cię galeria samochodów jakie naprawialiśmy?
Jedna z najważniejszych marek motoryzacyjnych na świecie, BMW, niedawno zaprezentowała w Korei prototyp auta napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi - BMW iX5 Hydrogen. Grupa zainwestowała znacznie w technologię związaną z wodorowymi ogniwami paliwowymi, twierdząc, że jest to wyposażenie uzupełniające pojazdy elektryczne, a nie konkurencyjne. Co dokładnie oznacza pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi i jak może konkurować z pojazdami elektrycznymi? Wodorowe ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną, przekształcając wodór i tlen w wodę w wyniku reakcji chemicznej, która napędza silnik elektryczny, co napędza koła. Jedyna emisja jest wodą, czyniąc samochód przyjaznym dla środowiska zamiast benzyny. BMW iX5 Hydrogen wykorzystuje ogniwa paliwowe współpracujące z Toyotą i zapewnia zasięg około 500 km na jednym zbiorniku wodoru. Można go w pełni naładować zaledwie w 3-4 minuty, w porównaniu do ładowania akumulatora pojazdu elektrycznego. Pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi mają także przewagę w niższych temperaturach, gdzie pojazdy elektryczne tracą zasięg. Jednak głównym wyzwaniem jest brak infrastruktury wspierającej ich używanie, a także sama produkcja wodoru, która nadal odbywa się z gazu ziemnego, co powoduje emisję gazów cieplarnianych. Oczekuje się także, że cena pojazdu będzie wysoka. Chociaż pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi mają wiele zalet w porównaniu z pojazdami elektrycznymi, ich przyszłość pozostaje niepewna, ponieważ zależy od rozwoju infrastruktury i dostępności taniego, zrównoważonego wodoru.
Ile czasu może stać samochód hybrydowy?
BMW iX5 Hydrogen: Odkryj przyszłość motoryzacji z wodorowym samochodem elektrycznym