Jednym z ważnych wyzwań dla inżynierów drugiej generacji BMW M2 było stworzenie samochodu, który mógłby zastąpić przyszłą legendę BMW M2 2023.

BMW M2 2023: odskocznia M4. Inżynierowie BMW M2 drugiej generacji stanęli przed trudnym zadaniem, jakim było zastąpienie przyszłego klasyka.

  • Inżynierowie BMW zajmujący się modelem M2 w drugiej generacji mieli trudne wyzwanie: zastąpienie przyszłej legendy. Przed nimi stanęła odpowiedzialność za stworzenie BMW M2 2023.

Szanowny internauto może zainteresuje Cię galeria samochodów jakie naprawialiśmy?

BMW M2 2023: odskocznia M4. Inżynierowie BMW M2 drugiej generacji stanęli przed trudnym zadaniem, jakim było zastąpienie przyszłego klasyka. Poprzednia M2 szybko zyskała miano jednego z najbardziej ekscytujących samochodów sportowych z napędem na tylne koła, pomimo wysokiej ceny. Nowy model jest bardziej kontrowersyjny zarówno pod względem stylistyki, jak i mocy wynoszącej 453 koni mechanicznych dzięki sześciocylindrowemu silnikowi S58 zastosowanemu w M4. Alternatywnie, fani Porsche będą musieli zadowolić się 300-konnym czterocylindrowym silnikiem w bazowym 718 Cayman. Na szczęście zmiany obejmują też sześciobiegową skrzynię biegów jako standard, a opcjonalny dwusprzęgłowy automat pozwala na przyspieszenie do 60 mil na godzinę w niecałe cztery sekundy. Wnętrze zostało znacznie ulepszone, a cena M2 2023 zaczyna się od 63 200 dolarów w wersji z manualną skrzynią biegów, co jest nieco wyższe niż w poprzednim modelu. Oczywiście, samochód aż prosi się o manualną skrzynię biegów, dlatego będzie to najlepszy wybór dla entuzjastów.

Wnętrze M2 ma teraz materiały i technologie wspólne z większymi BMW, ale z unikalnymi dla M2 kolorami M. Krytycy poprzedniego M2 skarżyli się, że zestarzało się i brakowało mu jakości i technologii nowszych modeli - to zostało naprawione w najnowszym M2, który zyskał zakrzywiony ekran łączący 12,3-calowy zestaw wskaźników cyfrowych i 14,9-calowy ekran dotykowy. Opcjonalne są fotele kubełkowe M Carbon z włókna węglowego, pierwsze w M2. Elementy M, takie jak podświetlane logo M na zagłówkach, dodają sportowego charakteru. Przy pojemności 13,8 stóp sześciennych, bagażnik M2 jest sporą przestrzenią, zwłaszcza jak na kompaktowe coupe. Wewnątrz, jakość materiałów jest lepsza niż wcześniej i jest dostępna skóra Vernasca, skóra Merino, włókno węglowe i aluminiowe Rhombicle Anthracite. Przednie fotele zapewniają trzystopniowe ogrzewanie, podświetlane logo M w zagłówkach, elektryczne podparcie boczne i system pamięci kierowcy, zaś lista funkcji i informacji obejmuje przycisk Start/Stop, komfortowy dostęp bezkluczykowy, automatycznie przyciemniające się wewnętrzne lusterko wsteczne, wielostrefową klimatyzację, wielokolorowe oświetlenie otoczenia, system informacyjno-rozrywkowy z kompatybilnością Apple CarPlay i Android Auto oraz bezprzewodowe ładowanie telefonu.

Mimo że opcjonalna ośmiobiegowa skrzynia automatyczna nie daje takiego wrażenia jazdy jak poprzednia DCT, osiągi BMW M2 – szczególnie w przypadku manualnej skrzyni biegów, są godne pochwały. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w 4,1 sekundy z manualną skrzynią biegów lub 3,9 sekundy w przypadku M Steptronic 8-biegowej skrzyni automatycznej jest wyjątkowo szybkie, a maksymalna prędkość wynosi odpowiednio 255 mil na godzinę lub 177 mil na godzinę z pakietem kierowcy M. Przyciski M1 i M2 na kierownicy pozwalają na szybkie ustawienie silnika, układu kierowniczego i zawieszenia, a jazda manualnym M2 daje naprawdę dużo radości. Ponadto, 3,0-litrowy turbodoładowany silnik S58 w BMW M2 dostarcza moc 453 KM i moment obrotowy 406 Nm, co czyni go mocniejszym od jednostki z poprzedniego M2, chociaż przyrost masy nowego modelu sprawia, że ​​przyspieszenie jest prawie takie samo. Adaptacyjne zawieszenie M M2 może być trudne na nierównych nawierzchniach, ale jest doskonałym kierowcą na co dzień, jeśli przełączysz się w tryb Comfort. Analizator dryfu pozwala na zabawę w kontrolowanym środowisku, a system kontroli trakcji M zapewnia Ci bezpieczeństwo. Krótki rozstaw osi i wspaniałe wyważenie coupe nadają mu charakterystyczny charakter, który można poczuć, przy jednoczesnym odczuciu dodatkowej wagi w porównaniu z poprzednim modelem.

Nieznacznie słabsze od M3, BMW M2 ma efektywność paliwową 16/24/19 mpg w mieście/na autostradzie/w połączeniu z manualną skrzynią biegów. Jego jedyna wada względem M3 Competition to fakt, że xDrive wersja M3 Comp jest o 1 mpg bardziej zużywająca paliwo na autostradzie. Natomiast wersja z automatem ma efektywność na poziomie 16/23/19 mpg. Większy silnik sześciocylindrowy wymaga zużywania benzyny premium. Zbiornik paliwa o pojemności 13,7 galona daje zasięg do 400 km.

Przewiduje się, że BMW M2, które będzie przetestowane pod względem wytrzymałości na uderzenia, będzie wyposażone we wszystkie wymagane funkcje bezpieczeństwa i zagwarantuje wysoki poziom ochrony w przypadku wypadków. IIHS i NHTSA nie przeprowadziły jeszcze oceny bezpieczeństwa BMW M2 ani nowej generacji serii 2. Zważając na to, że wymagania w tej kategorii stale wzrastają, oczekuje się, że ewentualne testy bezpieczeństwa M2 będą miały doskonałe wyniki. Samochód jest wyposażony w osiem poduszek powietrznych, w tym boczne i przednie poduszki kolanowe. Za pomocą dziesięciu stopni interwencji systemu kontroli trakcji M można dostosować jazdę do toru lub mniej trudnych warunków na drogach publicznych. Standardowy aktywny asystent BMW obejmuje ostrzeżenie przed kolizjami z przodu, informacje o ograniczeniach prędkości, aktywne wykrywanie martwego pola i ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu. Automatyczne łagodzenie kolizji i hamowanie są standardem, a kamera cofania i czujniki parkowania przód/tył są wbudowane. Dostępny jest dynamiczny tempomat, a bardziej zaawansowany aktywny tempomat z radarem jest opcjonalny. Dodatkowo dostępny jest asystent parkowania i wyświetlacz przezierny.

NHTSA w USA nie ma obecnie dostępnych ocen bezpieczeństwa. Wyniki testu zderzeniowego nie zostały jeszcze zgromadzone przez JD Power wystarczająco, aby ocenić nowe BMW M2 w kontekście jakości i niezawodności. Wycofanie modelu M2 2023 było podyktowane przez okna lub szyberdachy, które mogłyby się przypadkowo zamknąć bez kluczyka, co może doprowadzić do urazów pasażera. Gwarancja na BMW M2 2023 obejmuje cztery lata lub 50 000 mil i zawiera również trzy lata lub 36 000 mil bezpłatnych kontroli okresowych.

Projekt zewnętrzny BMW M2 coupe nadal wzbudza zainteresowanie, jednak nie zawsze z dobrych powodów. Jego nowy design jest bardziej odważny i agresywny, przyciągając uwagę dzięki ostrej osłonie chłodnicy, wyraźnym zderzakom oraz szerokim tylnym błotnikom. Proporcje coupe wyglądają bardzo dobrze, a samochód wywołuje wiele kontrowersji. Na 19-/20-calowych kołach M Light Let znajduje się standardowo reflektory LED, poczwórne końcówki rur wydechowych z tyłu oraz tylny spojler M. Oprócz tego, do oferty dołącza opcjonalny pakiet Shadowline, który przyciemnia nawet światła oraz końcówki rur wydechowych. Ponadto, istnieje możliwość wymiany standardowego dachu na karbonowy. Dodatkowo, dostępne są adaptacyjne reflektory w pełni diodowe oraz automatyczne światła drogowe. Mimo bardziej kanciastego designu, paleta kolorów jest dość ograniczona; najbardziej rzucające się w oczy odcienie to Zandvoort Blue i Toronto Red. Nowy dach księżycowy jest o 20% większy niż poprzednio, lecz standardowy dach można w każdym czasie zamienić na włókno węglowe.

Czy BMW M2 z 2023 roku to dobry samochód? BMW M2 drugiej generacji jest dychotomiczny. Jego dynamiczna stylistyka daje wrażenie głośniejszej jazdy niż poprzednik, ale i bardziej wyrafinowanego pojazdu. Większa waga zbliża je do M4 i dalej od zabawnej postawy starego modelu. Nowa automatyczna skrzynia biegów jest bardziej zaawansowana, ale nie tak przyjemna, jak poprzednia dwusprzęgłowa jednostka. Starszy M2 był tak dobry, że porównania są konieczne. Oglądany bez względu na poprzedni model, nowy M2 jest nadal znakomitym sportowym coupe. Jest tak szybki i elastyczny, jak trzeba, a jego reakcje są wyważone, więc trudno narzekać, skoro klasyczna konfiguracja manualna i RWD jest nadal w użyciu. Nowe wnętrze oferuje więcej technologii, nawet jeśli ekrany wydają się nie tak pasować do małego coupe, skupionego na kierowcy. Młodszy samochód BMW M wymaga szacunku.

Jaka jest róznica między samochodem hybrydowy,a plug-in-hybrid PHEV

BMW M2 2023

Wyzwaniem dla inżynierów drugiej generacji BMW M2 było stworzenie samochodu, który mógłby zastąpić przyszłą legendę, BMW M2 2023.