BMW iX5 Hydrogen - rewolucja czy tylko kolejna odnogi ekologii?

Przełom technologiczny: Nowe samochody BMW iX5 Hydrogen już dostępne dla konsumentów.

  • Czy BMW iX5 Hydrogen przyspieszy transformację branży motoryzacyjnej?

Szanowny internauto może zainteresuje Cię galeria samochodów jakie naprawialiśmy?

Po czterech latach prac rozwojowych pierwsze samochody BMW iX5 Hydrogen mogą już poruszać się po drogach. W tej chwili trwa proces praktycznego wykorzystania tego pojazdu i całego projektu. Grupy docelowe na całym świecie będą przetestowane i pokazane jako flota pilotażowa przez cały rok. Programiści uzyskają w ten sposób bezcenne wiedzę na temat samochodu w świecie realnym i będą mieli szanse wykorzystania najnowocześniejszych technologii wodorowych ogniw paliwowych. System wodorowych ogniw paliwowych produkowany przez BMW Group udowadnia wiodące możliwości technologiczne w dziedzinie napędów elektrycznych. Firma metodycznie rozwija technologię wodorowych ogniw paliwowych jako potencjalną opcję do lokalnego transportu bez emisji. Aby w pełni wykorzystać potencjał wodoru, BMW Group produkuje bardzo wydajne systemy ogniw paliwowych w swoim centrum doskonałości w Monachium. Najważniejszym składnikiem BMW iX5 Hydrogen jest ta technologia, która zmieni cały sektor mobilności. Technologia ogniw paliwowych Grupa BMW jest rzeczywistym innowatorem w dziedzinie wodorowych ogniw paliwowych i stale ją rozwija. W tym procesie tlen z powietrza oraz gazowy wodór z zbiorników reagują chemicznie w ogniwie paliwowym. Wysoka wydajność napędu wymaga stałego dostarczania tych dwóch mediów do membrany ogniwa paliwowego. BMW Group stworzyła specjalne komponenty wodorowe, które pasują do technologii silników spalinowych. Przykładem są wysokoobrotowe sprężarki z turbiną lub wysokonapięciowe pompy płynu chłodzącego. Aby stworzyć stos ogniw paliwowych, wykonuje się dwie czynności: utworzenie stosu i składanie go. BMW Group otrzymuje ogniwa paliwowe od Toyoty Motor Company. Układ napędowy tego pojazdu wytwarza moc 295 kW / 401 KM w połączeniu z wysoce zintegrowaną jednostką napędową piątej generacji technologii BMW eDrive na tylnej osi i wysokowydajnym akumulatorem. Do przechowywania gazowego wodoru potrzebnego do zasilania ogniwa paliwowego służą dwa zbiorniki z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym o ciśnieniu 700 barów. BMW iX5 Hydrogen ma zasięg w cyklu WLTP wynoszący 504 km i można go zatankowa

Czy samochód hybrydowy trzeba tankować?

BMW iX5 Hydrogen

Pierwsze samochody BMW iX5 Hydrogen mogą już jeździć po drogach po czterech latach prac rozwojowych.