sprzęgło jednokierunkowe BMW

Co ile kilometrów zmieniamy sprzęgło jednokierunkowe w samochodzie BMW?

Zazwyczaj alternatory są wyposażone w stałe koło pasowe, które przekazuje moc do innych urządzeń. Powoduje to jednak obciążenie napędu pasowego z powodu nierównomiernego ruchu obrotowego, co prowadzi do zwiększonego zużycia i skrócenia żywotności. Aby rozwiązać ten problem, zainstalowano sprzęgło jednokierunkowe, znane również jako wolne koło, aby oddzielić alternator od nieregularnych obrotów wału korbowego. W rezultacie tylko płynne obroty wału korbowego są wykorzystywane do napędzania alternatora, minimalizując tarcie, zużycie i ostatecznie wydłużając jego żywotność.

BMW x1 m35i xdrive

Sprzęgła jednokierunkowe są powszechnie używanymi komponentami, które ulegają zużyciu. W okresie eksploatacji alternatora, który zazwyczaj wynosi od 90 000 do 140 000 kilometrów, sprzęgło jednokierunkowe musi zostać wymienione po przejechaniu zaledwie 50 000 do 70 000 kilometrów. Żywotność sprzęgła jednokierunkowego jest zatem o połowę krótsza niż alternatora.