You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Czujnik położenia wału korbowego

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Czujnik położenia wału to sądząc z wyglądu drobna nieważna część, jednak ten kabelek kontroluje prawidłowość pracy całego systemu sterowania silnikiem, uwzględniając także układ zapłonowy. Awaria czujnika położenia wału korbowego albo wałka rozrządu często skutecznie unieruchomia nasz samochód którego nie możemy odpalić.

Czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej wału korbowego jest przytwierdzony na obudowie silnika w kierunku koła sygnałowego przykręconego do wału korbowego. Wspomniany czujnik pomaga sterownikowi silnika (ECU) do ustalenia położenia tłoka we wskazanym cylindrze względem jego najwyższego martwego punktu (GMP) a także, aby zmierzyć szybkość obrotową wału korbowego silnika, wielkości średniej oraz chwilowej.

Na zewnętrznej krawędzi koła sygnałowego zainstalowanego na wale korbowym silnika znajdują się 34 zęby (co 10°). Dwa zęby z 34 są wypustem, który może skontrolować umiejscowienie tłoka w danym cylindrze w odniesieniu do jego górnego martwego punktu (GMP). Za każdym kolejnym obrotem wału korbowego czujnik kreuje 34 przebiegi sinusoidalne prądu przemiennego (AC). Sygnał modyfikowany jest na sygnał o przebiegu prostokątnym, potem jest stosowany do lokalizowania położenia tłoka w danym cylindrze względem jego górnego martwego punktu (GMP) oraz do badania średniej oraz chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego silnika.

Czujnik położenia wałka rozrządu dostarcza informacji o ustawieniu rozrządu. Jest zainstalowany w głowicy silnika w kierunku koła sygnałowego, które z kolei jest umieszczone na wałku rozrządu. Opierając się sygnał z czujnika umiejscowienia wałka rozrządu sterownik silnika (ECU) określa kąt umiejscowienia wałka rozrządu. Dane wychodzące z czujników położenia wału korbowego oraz wałka rozrządu są przetwarzane przez sterownik silnika (ECU) do sterowania czasem wtrysku paliwa oraz ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu. syndromem awarii czujnika jest samoczynne gaśnięcie silnika lub całkowity brak możliwości odpalenia silnika.

Podział czujników położenia wałów

Czujnik wału korbowego są chętnie montowane przez producentów najnowszych modeli samochodów dlatego że czujniki indukcyjne są bardzo takie same zalety posiadają czujniki magnetorezystancyjne czujniki położenia wałka rozrządu.