You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

ŁOŻYSKO KOŁA wymiana

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Łożysko jest częścią podtrzymującym część łożyskowaną w taki sposób, aby umożliwić jej ruch obrotowy. Łożysko koła neutralizuje ponadto opory toczenia pojazdu. W przypadku najbardziej obecnie rozpowszechnionych modeli samochodów z napędem na przednią oś, wymagane jest maksymalnie trwałe łożyskowanie współpracujących z nią kół, ze względu na znaczne obciążenia jakimi są one poddawane zarówno podczas jazdy na wprost, jak i w czasie wykonywanych manewrów kierownicą.

Co się psuje? Dwurzędowe kulkowe łożyska skośne powinny technologicznie wytrzymywać nawet 15-letni okres eksploatacji. W praktyce jednak ich żywotność skracają m. in. uszkodzone uszczelnienia piasty koła, powodujące przedostawanie się różnego rodzaju zanieczyszczeń do ich wnętrza. Do awarii doprowadza również powierzchniowe zużycie materiału, z którego wykonane są łożyska (tzw. pitting).

Najbardziej charakterystycznym objawem jest „piszczenie” dobiegające ze strony piast kół. Znacznie bardziej niepokojącym objawem niewłaściwej pracy jednego z łożysk jest wibracja koła, przenoszona następnie na cały układ kierowniczy samochodu. Aby sprawdzić co uległo uszkodzeniu, należy unieść pojazd na podnośniku, a następnie poruszać przednimi kołami w kierunkach poprzecznym i równoległym do osi ich obrotu.

Jak wymieniać? W przypadku łożyska trzeciej generacji wystarczy je odkręcić, a następnie przykręcić kilka śrub przy pomocy klucza dynamometrycznego. W starszych typach łożysk (szczególnie pierwszej generacji) uszkodzone łożyskowanie wymieniane jest przy użyciu prasy hydraulicznej (łożysko jest „wybijane”).

Huczenie , zgrzytanie, chrobotanie, terkot – w taki sposób o usterce podczas jazdy informuje kierowcę wyeksploatowane łożysko koła. To nadzwyczaj istotna część, a jej zużycie ma olbrzymie znaczenie równie na komfort jazdy samochodem, ale również na bezpieczeństwo. Jak dokonać analizy awarii łożyska koła? Na jakie specyfikacje dzielimy aktualnie łożyska stosowane w samochodach osobowych? Jak usunąć awarię łożyska? W jaki sposób wybrać idealny warsztat samochodowy ? Ile musimy zapłacić za serwis łożyska koła?

Awarie łożyska koła prowadzą drastycznie do spadku komfortu prowadzenia i jazdy samochodem , dlatego, że rzężenie jest tak głośne, że musimy bardzo głośno słuchać radia, aby to zagłuszyć zepsute łożysko. Po pierwsze musimy wiedzieć , że jest to uszkodzenie śmiertelnie niebezpieczne – w krytycznym momencie może zblokować się koło w twoim samochodzie w trakcie jazdy, co przy większej prędkości prowadzi do wypadku, stłuczki bądź poważnej kolizji drogowej. Musisz kierowco wiedzieć , że łożysko koła to część eksploatacyjna, która się zużywa jak klocki hamulcowe.

Łożysko koła ulega powolnemu bądź szybkiemu zużyciu w zależności jak często jeździmy i jak jeździmy. Łożysko możemy również uszkodzić w trakcie jazdy , w momencie silnego uderzenie samochodem w przeszkodę. Nawet laik zorientuje się że coś jest nie tak jeśli usłyszy silne jednostajne zgrzytanie podczas jazdy. Łożysko koła – jakie technologie są aktualnie wykorzystywane w autach? Łożysko to część, w którym używa się metalowych kulek (łożysko kulkowe), bądź metalowe stożki (łożysko stożkowe), złożony w specjalny smar. Trzymają one część łożyskowaną w odpowiednim położeniu i pozwalają na jego ruch obrotowy, równolegle ograniczając opory dzięki wykorzystaniu minimalnych powierzchni tarcia i smaru). Łożyska wytwarzane są z wytrzymałych materiałów, mało podatnych na wysoką temperaturę, siły zewnętrzne, tarcie, rdzę. W przypadku wszystkich samochodów osobowych, ciężarowych, dostawczych , łożysko oraz piasta scala auto z kołami i musi przyjąć bardzo duże obciążenia w trakcie jazdy po drodze.