You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Turbosprężarka regeneracja, awaria, wymiana

Przepływomierz powietrza, Turbosprężarka, Sterownik silnika, Intercooler (chłodnica powietrza doładowanego), Czujnik temperatury powietrza, Czujnik ciśnienia doładowania, Zawór upustowy turbosprężarki.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Nadciśnienie produkowane przez sprężarkę bezpośrednio trafia do zasobnika ciśnienia kompatybilnego z zaworem upustowym turbosprężarki. Po dojściu do optymalnej wartości ciśnienia doładowania, jego napór na membranę zasobnika ciśnienia sprawia przełamanie oporu sprężyny i otworzenie zaworu upustowego. Ułamek spalin jest przekierowana bezpośrednio do układu wydechowego kanałem bocznikującym, co skutkuje zmniejsza ciśnienia doładowania w układzie dolotowym silnika. Kiedy wzrasta ciśnienie doładowania przerastającego wymaganą wartość zawór spustowy ponownie się otwiera. Cała operacja jest powielana cyklicznie w trakcie pracy silnika.

W tej opcji poziom ciśnienia sterującego, jakie doprowadzane jest do zasobnika ciśnienia zaworu upustowego optymalizowana jest przy pomocy dodatkowego elektrozaworu. Sterownik silnika wysyłając zoptymalizowany modulowany sygnał elektryczny przekształca wartość ciśnienia wypadkowego odpowiedni do bieżących warunków pracy silnika. System ten daje możliwość na bardziej precyzyjną i szybszą optymalizację wartości ciśnienia doładowania.

Do kierowania zaworem upustowym używany jest podciśnienie produkowane przez napędzaną mechanicznie pompę. Wielkość podciśnienia dostarczana do zaworu upustowego modulowana elektrozaworem, który sterowany jest optymalnym prądem przez sterownik silnika. Daje to możliwość na zamknięcie bądź otwarcie zaworu upustowego żeby można było utrzymać właściwą wartości ciśnienia doładowania w systemie dolotowym silnika.

Pneumatyczny system regulacji, stosujący do sterowania mechanizmu zmiennej geometrii podciśnienie. Umiejscowienie kątowe łopatek zmiennej geometrii oraz ciśnienie doładowania uzależnione jest od wartości podciśnienia sterującego. Ilość ta optymalizowana jest elektrozaworem, który kierowany jest odpowiednim impulsem przez sterownik silnika.

Kierownice spalin pozycjonowane są w optymalnej pozycji kątowej przez silnik elektryczny, który jest elementem całego układu sterującego zainstalowanego na turbosprężarce. Sygnał sterujący przekazywany jest do nastawnika zmiennej geometrii wprost ze sterownika silnika za pomocą wiązki elektrycznej. Standartowo nastawnik turbosprężarki działa w pętli zamkniętej, śląc do sterownika silnika impuls wsteczny z informacją o aktualnym położeniu kierownicy spalin. Metoda opisana powyżej daje szybkie i idealne sterowanie ilością ciśnienia doładowania.