You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Naprawa wymiana wahacza wymiana

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Równocześnie z innowacyjnością motoryzacji, modernizowały się także elementy zawieszenia samochodowego. Ich wysokorozwinięta technologia miała zmniejszać nawet najmniejsze dziury drogowe i posiadać podwyższoną odporność na defekty. Takimi częściami są wahacze, które posiadają bardzo interesującą budowę i zadania do wykonania.

Co to jest wahacz? Jest to twardy człon mechanizmu, który wykonuje regularny ruch obrotowy, o niepełnym kącie. Wahacze to jedne z najistotniejszych elementów zawieszenia, te części są podporą nośną auta. Ich funkcją jest utrzymanie komfort jazdy, a także bezpieczeństwo.

Jak działają i jaka jest konstrukcja wahaczy? Wahacz to element łączący pomiędzy kołem, a dokładnie piastą, z nadwoziem samochodu. Dlatego, że ma ograniczone ruchy, wahacze są odpowiedzialne za statyczność samochodu i dba o bezpieczeństwo jazdy. W chwili kiedy pęka doprowadza do uszkodzenie innych elementów zawieszenia, a to z kolei unieruchamia samochód, najgorzej kiedy wahacz złamie się w trakcie szybkiej jazdy nie wprawiony kierowca może uderzyć w inny pojazd i spowodować groźny wypadek. Chociaż auta posiadają różnorodne rodzaje zawieszenia (mogą być osadzone na wahaczach aluminiowych, metalowych, pojedynczych, czy wielowahaczy, to konstrukcja bazowa wahacza jest zawsze prawie identyczna. Nadmieńmy, że budowa wahacza jest zrobiona z materiałów bardzo twardych, wytrzymałych na uszkodzenia i wygięcia.

Wahacz od koła odseparowany jest przez silentblock wahacza. Silentblock to metalowo-gumowa tuleja, której zadaniem jest neutralizacja drgań i wyciszenie całego układu. Tuleja wahacza ma do wykonania ciężką pracę , i jest częścią eksploatacyjną. Trzeba wiedzieć że wymienia się ją co jakiś czas.

Następnym znaczącym detalem budowy wahacza jest sworzeń wahacza. Kiedy prowadzisz samochód i skręcasz kierownicę to właśnie ta część, jest odpowiedzialna za skręcanie kołami i utrzymanie kół w odpowiednim ustawieniu. Sworzeń wahacza amortyzuje auto i również odpowiedzialny jest za stabilizację auta. Sworzeń pracuje w ten, że samochód jedzie tam dokąd Ty chcesz jechać. Jeżeli sworzeń zostanie uszkodzony, w każdym momencie kierujący samochodem może stracić nad nim panowanie. Sworzeń występuje w samochodzie tylko w przednim wahaczu.

Wahacz tylny ma mniej skomplikowaną konstrukcję, ale jeden element jest taki sam. Główny element wahacza jest jedyny z najbardziej wytrzymałych elementów w całym samochodzie.. Zawieszenie o bardziej zaawansowanej konstrukcji posiada również wahacz poprzeczny.