-
Po czym poznać że wtryskiwacze wymagają natychmiastowej interwencji fachowca? Otóż wzrasta spalanie paliwa. Jeśli usterka jest poważna, wzrost jest skokowy. Częstym objawem awarii wtryskiwaczy jest czarny dym, który wydziela się z rury wydechowej. Diesel bez DPF-u może od czasu do czasu pozostawiać lekką chmurkę, ale czarny obłok przy każdorazowym wciśnięciu pedału gazu powinien już poważnie martwić. Kolejnymi symptomami, zapowiadający niemały wydatek są: utrudniony rozruch, nierówna praca silnika, spadek mocy, przegrzewanie się silnika czy większy hałas. Oczywiście nie zawsze te symptomy muszą oznaczać problemy z wtryskiwaczami. Mogą to być zupełnie inne problemu silnikowe. We wtryskiwaczach najczęściej zużywa się cewka elekromagnetyczna, zawór sterujący, korpus oraz końcówka wtryskiwacza. W przypadku podejrzenia defektu wtryskiwaczy, należy je zdemontować i oddać pod opiekę zaufanemu fachowcowi. Naprawa wtryskiwaczy nie jest tania, ale w obecnych czasach już tak nie przeraża, jak jeszcze kilka lat temu. Niestety w przypadku awarii wtryskiwaczy, użytkownik w pojedynkę nie jest w stanie sobie poradzić.
-
Cechą charakterystyczną w budowie wtryskiwacza jest jego końcówka, która definiuje parametry wtrysku. Za pomocą końcówki określany jest zasięg wtrysku oraz kąt wierzchołkowy rozpylanego paliwa, co umożliwia uzyskanie optymalnego spalania. Przy uszkodzonej końcówce, stopień rozpylania ulega wyraźnemu pogorszeniu, co powoduje zmniejszenie mocy silnika, większe spalanie, niepoprawną pracę cylindrów czy nawet problemy z uruchomieniem silnika. Uszkodzonej końcówce wtryskiwacza może towarzyszyć specyficzne stukanie tłoków. Niesprawna końcówka równa się z nieprawidłowym działaniem całego układu wtryskowego. A to wszystko prowadzi do szybszego skrócenia żywotności silnika w samochodzie
Producenci. Beru, Bosch, Delphi, Febi Bilstein, Maxgear czy Topran.