You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Pompa samochodowa woda

  • Koszt wymiany pompy samochodowej wody zapraszamy do kontaktu
  • Pompa samochodowa

Pompa wody chłodzącej, nazywana również pompą wodną, jest bardzo ważnym elementem, który jest montowany w każdym samochodzie. Pompa wody ma za zadanie skutecznie ochładzać jednostkę napędową. Dzięki niej płyn chłodzący właściwie krąży pomiędzy silnikiem, chłodnicą oraz nagrzewnicą. Nasza bogata oferta zawiera pompy wodne do wszystkich współczesnych pojazdów. Urządzenia pochodzą od najpopularniejszych producentów części samochodowych.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

 

  • Pompa wody w samochodzie... +

    Pompa cieczy chłodzącej, inaczej pompa wody, to bez wątpienia jedna z najważniejszych części układu chłodzenia w naszych autach. Pompa wody odpowiada za prawidłowe krążenie płynu chłodzącego przez silnik, chłodnicę, a także nagrzewnicę. Obecnie, niektóre SUV-y czy auta hybrydowe, oprócz pompy wody posiadają również tzw. pompy pomocnicze. Co do zasady, są one sterowane przez komputer pokładowy i napędzane silnikami elektrycznymi.

  • Typowe usterki pompy wody w samochodzie... +

    Pas klinowy, który napędza pompę wody, to element, który bardzo często jest winowajcą uszkodzenia pompy. Zużyty lub nadmiernie napięty może spowodować niebezpieczne usterki. Dlatego bardzo ważne jest jego wymienianie w odpowiednim czasie, z góry ustalonym przez producenta. Nie tylko zużycie paska klinowego, ale również złe jego zainstalowanie może być przyczyną nieprzyjemnych konsekwencji dla naszego pojazdu i nas samych. Oprócz paska klinowego, uszkodzenia pompy wodnej mogą wyniknąć nadmiernie wyeksploatowanych wałków napinających i nawijających. Jeśli chcesz cieszyć się dłuższą pracą pompy wody, pamiętaj o stosowaniu właściwych płynów chłodzących. Przy wyborze płynu chłodzącego do pompy wody ważny jest stopień stężenia środka przeciwzamarzającego w nim zawartego. Prawidłowe stężenia tego preparatu zapewnia odpowiednie smarowanie i zabezpiecza przeciw korozji. Warto zaznaczyć, pompę wody powinno się wymieniać za każdym razem, kiedy wymieniany jest pasek rozrządu!

    Jeśli nie dostosujemy się do zaleceń producenta, w pompie może uszkodzić się wirnik, a także może dojść do zabrudzenia kanału wyjściowego. Efektem tego może być zmniejszona skuteczność pracy całego układu chłodzenia. Dodatkowo, może pojawić się w nim korozja. Wytrzymałość pompy wodnej, zamontowanej w samochodzie jest taka sama lub nawet wyższa od żywotności układu rozrządu.

    Z racji długotrwałej eksploatacji, pompa wody ulega zużyciu. Defekt pompy powoduje zatarcie się jej łożyska. Wybite łożysko powoduje burzliwe wibracje wirnika pompy, co powoduje jej rozszczelnienie i wyciek cieczy chłodzącej. Zatarte łożysk może zerwać pasek klinowy. Kolejną przyczyną awarii pompy wodnej w samochodzie jest źle pracujący i szybko korodujący wirnik. Wynikiem tego jest złe rozprowadzenie płynu chłodzącego. Defekty pompy wody mogą nas niekiedy sporo kosztować. Dlatego zaleca się cykliczną kontrolę stanu pompy i rzecz jasna, regularną jej wymianę.

    Popularni producenci pomp wody: Blue Print, DOLZ, Febi Bilstein, Magneti Marelli, Matelli, MEYLE, Ruville, SKF, SWAG.

  • Sposób działania pompy wody... +

    Pompa wodna w samochodzie jest napędzana przez silnik przy pomocy paska klinowego. Działanie pomp wodnych we współczesnych pojazdach opiera się o zasadę "wirówki", a bardziej fachowo chodzi o centryfugę. Zaglądając do środka obudowy możemy znaleźć wirujące koło, które posiada łopatki rozchodzące się od osi koła na zewnątrz. Dzięki tym łopatkom, płyn chłodzący jest wyprowadzany pod ciśnieniem i kierowany wprost do silnika. Tam z kolei krąży wokół cylindrów i głowicy odbierając od nich ciepło. Obieg płynu chłodzącego kończy się w chłodnicy, po wcześniejszym otwarciu się termostatu.