You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Tuleja wahacza BMW 5 E60 M Pakiet

  • Lata produkcji 1972 - do teraz

  • Objawy wyeksploatowanej tulei:
  • -stuki w układzie kierowniczym
  • -nieprecyzyjne prowadzenie się w zakrętach.
  • Tuleja wahacza LEMFÖRDER

Tuleja wahacza BMW e60

Tuleja wahacza BMW e60

Tuleja wahacza BMW e60

Tuleja wahacza BMW 5 e60

Tuleja wahacza BMW 5 e60

certyfikat BMW Warszawa 2021 części zamienne oryginalne

  • Tuleje zawieszenia: mały problem, a męczy W układzie jezdnym ogromną rolę odgrywają tuleje zawieszenia, które poza śrubami należą do najmniejszych elementów tego zespołu. Tak mała część sprawia jednak sporo problemów. Tuleje zawieszenia zwaną są niekiedy silentblockami lub tulejami metalowo-gumowymi. Nazwy wydają się być znajome, lecz niestety nie wszyscy znają rolę tego elementu w zawieszeniu.
  • Rola tulei zawieszenia w układzie jezdnym Tuleje zawieszenia odpowiadają głównie za tłumienie najmniejszych wstrząsów, pojawiających się w trakcie pracy układu jezdnego. Oczywistą rolą silentblocków jest również umożliwienie pracy łączników i wahaczy oraz osadzenie wszystkiego w samochodzie. Jeśli chodzi o kolejność tłumików drgań to na początek wysuwa się opona, która niestety nie jest w stanie wytłumić wszystkich nierówności. Kolejnym tłumikiem jest właśnie tuleja zawieszenia, która zmniejsza naprężenia w elementach zawieszenia. Sztywne połączenie wszystkich elementów sprawiłoby, że części te byłby poddawane bardzo dużym obciążeniom, co skutkowałoby wyginaniem się i pękaniem elementów. Mechanicy są świadomi tego, jak bardzo ważne są tuleje zawieszenia. Te elementy należą do najszybciej zużywających się części zawieszenia, powodując hałas i pogarszając precyzję prowadzenia pojazdu. Podczas jazdy po nierówności, nawet najmniejszy luz powstały na tulei jest słyszalny, a większe także odczuwalne.
  • Eksploatacja i serwis tulei zawieszenia: Czasy smarowania układu jezdnego praktycznie minęły. Tuleje metalowo-gumowe to element, który jako pierwszy zużywa się w zawieszeniu samochodu. W przypadku niektórych modeli dzieje się tak już po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów. Rzecz jasna chodzi o pojazdy najbardziej poddawane znacznym obciążeniom. Jakość części także ma ogromne znaczenie. Zużytą tuleję należy wymienić, lecz nie każda konstrukcja na to pozwala. Czasem opłaca się wymiana całych części z wymiennymi tulejami, ponieważ wymiana jedynie tulei niesie za sobą dodatkową pracę mechanika. Zużyte tuleje warto wymieniać parami, szczególnie jeśli dotyczą stabilizatora albo łącznika. Jednostronne zużycie tulei spowoduje, że w niedługim czasie zużyciu ulegnie także druga strona. Wymiana tulei w wahaczach powinna być wykonywana na hydraulicznej prasie, powoli i z wielką precyzją. Tuleja musi zostać prawidłowo wciśnięta, w przeciwnym wypadku zniszczeniu ulegnie wahacz.
  • Jakie tuleje kupować? W doborze odpowiednich części pomoże ekspert w sklepie z częściami zamiennymi. Jeśli chodzi o tuleje zawieszenia, to najbardziej renomowanymi producentami tych elementów są m.in. Febi Bilstein, Sasic, Lemförder, Delphi, TRW czy Hutchinson. Dealerzy, niezależne sklepy czy serwisy autoryzowane oferują także produkty oryginalne z logo producenta samochodu. W przypadku tulei zawieszenie nie koniecznie opłaca się sięgać po oryginalne elementy.
  • Ile kosztuje wymiana tulei zawieszenia? Koszt wymiany tulei zawieszenia zależy od konstrukcji pojazdu. Przy niewymiennych tulejach należy liczyć się z wydatkiem kilkuset złotych za wahacz. Cena samej tulei mieści się w granicach 50 - 100 zł za sztukę. Dodatkowo, wymiana jednej tulei w dobrym warsztacie to koszt kilkudziesięciu złotych. Bywa też tak, że lepiej opłaca się wymiana całego wahacza, która pochłonie mniejsze środki od wymiany tulei oraz sworznia. W przypadku szybkiego zużywania się tulei, warto zastanowić się nad poliuretanami.
  •