Ekstremalne testy BMW iX5 Hydrogen na biegunie północnym: odkrywamy, czy ta alternatywna technologia stoi na wysokości zadania

BMW iX5 Hydrogen – awangardowe podejście do zimowych warunków: przetestowane i uznane za niezawodne w Arktyce

  • Niemożliwe staje się możliwe: jak BMW iX5 Hydrogen radzi sobie w jednym z najtrudniejszych miejsc na Ziemi

Szanowny internauto może zainteresuje Cię galeria samochodów jakie naprawialiśmy?

Testowanie BMW iX5 Hydrogen w jednym z najzimniejszych rejonów na Ziemi, za kołem podbiegunowym, wykazuje niezawodność i wytrzymałość alternatywnych, wolnych od emisji CO2 układów napędowych nawet w ekstremalnych warunkach. Ta imponująca wiedza jest uzyskiwana poprzez przeprowadzenie rygorystycznych testów jazdy w Arjeplog w północnej Szwecji, gdzie wykazano, że model zrównoważony sprawdza się w okolicznościach wystawionych na niskie temperatury, oferując bezprecedensową przyjemność z jazdy. Do tej pory uzyskane w wymagającym programie testów dane oznaczają dla BMW Group znaczący postęp w zapewnianiu aut użytkowanych bez wydzielania CO2. Mimo trudnych warunków, w tym mrozu, lodu oraz śniegu, wszystkie elementy napędu BMW iX5 Hydrogen - od układu ogniw paliwowych, zbiorników wodoru, akumulatora buforowego do centralnej jednostki sterującej pojazdu - wykazały nadzwyczajną niezawodność i odpowiednią do codziennego użytkowania przydatność.

Do końca 2022 roku BMW Group planuje wyprodukować małą serię pojazdu BMW iX5 Hydrogen. Przed rozpoczęciem produkcji wymagane jest przeprowadzenie testów w ekstremalnych warunkach. Firma od kilku miesięcy trwale przeprowadza długodystansowe i pogodowe testy pojazdu, aby wyprodukować małą serię pojazdu do końca roku. Jednocześnie BMW Group angażuje się w szybką rozbudowę infrastruktury wodorowej. Testy w ekstremalnych temperaturach wykazały, że BMW iX5 Hydrogen może zapewnić pełne osiągi nawet w temperaturach -20°C, co czyni go atrakcyjną alternatywą dla pojazdów akumulatorowo-elektrycznych. Kolejną intrygującą cechą napędu wodorowych ogniw paliwowych jest to, że oferują one codzienną użyteczność bez względu na temperaturę, wraz z nieograniczonym zasięgiem i szybkim czasem tankowania.

Jürgen Guldner, szef działu technologii wodorowych ogniw paliwowych i projektów pojazdów BMW Group, jest przekonany, że technologia wodorowych ogniw paliwowych firmy BMW Group wkrótce stanie się atrakcyjną opcją dla osób poszukujących zrównoważonej mobilności w życiu codziennym: „Napęd wodorowych ogniw paliwowych łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów napędu: lokalnie bezemisyjną mobilność pojazdu elektrycznego oraz wygodne tankowanie, znane z samochodów z silnikami spalinowymi.” Jednak, aby zapewnić zrównoważoną mobilność pojazdów na ogniwa paliwowe, konieczna jest nie tylko produkcja wodoru z energii odnawialnej, ale także rozwój szerokiej infrastruktury dostawczej. Dlatego BMW Group wspiera działania Komisji Europejskiej w celu wdrożenia rozporządzenia w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), aby jednocześnie rozwinąć stacje tankowania wodoru i infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Oferta BMW Group obejmuje szeroką gamę układów napędowych neutralnych pod względem emisji CO2, co wyraźnie podkreśla jej sukces w zapewnieniu zrównoważonej i czystej mobilności.

BMW iX5 hydrogen win

Jakie paliwo lać do samochodu z napędem hybrydowym

Testowanie BMW iX5 wodoru w jednym z najzimniejszych regionów na Ziemi - poza kołem podbiegunowym, dowodzi niezawodności i trwałości alternatyw bez CO2