Czy strefa zgniotu w Tesli Cybertruck spełnia standardy bezpieczeństwa?

  • Tesla Cybertruck to pojazd o zupełnie innym charakterze, co w okresie poprzedzającym jego premierę, uruchamia spekulacje na jego temat. Głównym znakiem zapytania jest bezpieczeństwo i strefa zgniotu. Po dostarczeniu pierwszych pełnych elektrycznych pickupów, Tesli , że Cybertruck praktycznie nie posiada strefy zgniotu z powodu krótkiego nosa, egzoszkieletu i sztywnych paneli stalowych. Niedawno opublikowanym w poście na X, wcześniej znanym jako Twitter, że Tesla Cybertrack posiada strefę zgniotu.
  • „Nie chodzi o rozmiar strefy zgniotu, ale o sposób jej wykorzystania. Podczas zderzenia z dużą prędkością, przednia część podwozia Cybertrucka jest tak zaprojektowana, aby rozpaść się na mniejsze części. To pomaga w zastosowaniu poprzez absorpcję i rozpraszanie energii” - tak napisał Tesla w swoim poście na X. Agencje bezpieczeństwa, takie jak NHTSA i IIHS, jeszcze nie potwierdzają bezpieczeństwa Tesli Cybertruck. Jednak Tesla zdobyła reputację producenta samochodów, najbezpieczniejszych dla pasażerów na drogach. Byłoby nieodpowiednie, gdyby Tesla zaprojektowała Cybertruck jako pojazd niebezpieczny. Cybertruck jest już wyposażony w najlepsze aktywne i pasywne funkcje bezpieczeństwa, które Tesla ma obecnie dostępne, jak wynika z postu dostawców pojazdów elektrycznych na wyłączność X. Wydaje się, że dziesięć w pełni elektrycznych pick-upów ma kilka asów w rękawie, które wypływają na bezpiecznego pasażera w przypadku zderzenia.

Tesla Cybertrucka